usa

usa

fredag 15 februari 2013

Vi byter den ena oron till en annan...

sen föregående inlägg har det blivit en tur till Vansbro
vi slapp Falun
men doktorn hade ingen förklaring till blodet
tror han blev lite impad av Elwira
han var lite bekymrad över hur vi skulle göra för att han skulle få titta
Jag: -Men kan hon inte ligga på sängen där & du tittar?
Doktorn: - Ja absolut om du tror det går?!
Elwira hoppar upp på sängen & drar ner brallan
SUPERDUKTIG!!!!
syntes inget konstigt  & urinprov visade inget heller
nu tror ni kanske att det var tre droppar kvällen innan
men det var just de det inte var
utan det var alldeles för rikligt
men jag hade tagit bild på det i toan & vi hade de blodiga trosorna med & visade
så dom tyckte det var märkligt
men eftersom hon inte var sjuk på något sätt så avvaktar vi
skulle det mot förmodan hända igen...
så skulle det göras en grundlig undersökning
alltså en riktig gynundersökning på insidan
jag BER till den som har makten att vi slipper det
usch..hon kan ju bli skrämd för livet om hon måste göra det
nåväl..det slutade relativt lyckligt ...för stunden
vi hämtade Maja på dagis & tackade ja till extrajobb idag fredag
åkte på shell för Elwira ville såååå gärna köpa en nalle
som hon skulle ge Helmer för hon älskar han säger hon
mamma kunde bara inte neka till en sån grej
så sagt & gjort
vi blev bjudna på supergod fika
som bestod av hemgjort bröd & hemgjord saft
 
vi åt romantisk middag på lokala resturangen med mamma
sen kom Susanne & följde oss hem för lite tv-mys
när alla lagt sig & vi tror att lugnet innfunnit sig
då kommer Elwira & säger att hon spytt i sängen...
vi fixar in extrasängen till oss
slänger ut lakan & allt som hör till
en timme senare spyr hon igen & har 39,8 i feber
natten blev väldigt sömnlös eftersom jag vakade över Elwira
hon har haft feberkramper tidigare så jag blir lite rädd för det när hon får feber
morgonen kommer & jag måste ringa & sjukanmäla oss
mannen drar iväg på jobb
vi tar det väldigt lungt idag, vila, tvätta & underhålla pigg Maja
har fått brev från Mora så jag ska dit den 26/2
nu måste jag få se en liten ljusglimt av lycka snart
annars gror jag igen av depp...
önskar alla en trevlig helg & ett gott välmående
kram på er 

2 kommentarer:

  1. Ja Anna, den här månaden går nog till historien pga alla sjukdomar ... men nog sjutto ska vi se ljuset snart eller hur?

    kram Inger

    SvaraRadera
  2. Ja tvi säger jag bara...men...finns det liv så finns det väl hopp sägs de!

    KRAM

    SvaraRadera