usa

usa

fredag 15 februari 2013

Lyxhustruns baksida ;)

ja min man är ju egen företagare inom entreprenad
av bland annat vägunderhåll
den största han jobbar åt är väl PEAB
där han under vinterhalvåret har jour på snöröjning
han har en viss sträcka som är hans vid varje snöfall
sen ska han väl stå till tjänst om dom behöver andra jobb utförda
snöfallen har jag överseende med
när dom kommer så är det bara att åka ut direkt dom ringer
men vissa andra jobb som t ex ishyvling på vägar
min man kan ringa i början av veckan för att få en lite blick av veckan
blir det någon hyvling? nej det är lungt svarar dom
sen blir det fredag
PEAB: - Kan du åka till Gravendal & hyvla?
skit på er tycker jag då!
det blir alltid till fredagarna som han ska längst bort
där det sen är mer än en arbetsdags jobb
dålig planering tycker jag
sen finns det ju andra kunder i företaget
såna som INTE betalar ut jour för att han står till tjänst
dom har jag absolut inge överseende med när dom ringer
som t ex ikväll 19.30
eller en morgon 05.20
eftersom han har jour kan han aldrig stänga av telefonen eller ljudet
hur fan kan man ens ringa någon nån av dom tiderna
huvudlöst!!
alla vet att han är en småbarnsförälder
tycker dom kan förstå att han kanske vill vara med sin familj ibland
sen förstår jag mig såklart inte på honom heller
som inte markerar att dom tiderna inte är okej
jag hatar känslan av att jag & flickorna alltid sitter i bås 2
mitt i fredagsmyset stänger han in sig i eget rum för att prata jobb
jobb som ändå inte kan utföras förrän i mitten på nästa vecka
jag fick tips av en person om att man måste "lära dom som ringer"
när det är okej att ringa om jobb osv
svara inte på kvällstid
ring upp dagen efter & säg att du sett att "den" ringt
men att du var med din familj
mycket enkelt..svara bara på den tiden som är okej för jobb
förutom för dom som betalar för att han ska stå till tjänst
mycket enkelt för mig, men inte för min man
nu tycker säkert många att jag gnäller
men jag lovar...man tröttnar
när det ser lika ut alla dagar i veckan
dränk telefonfan!!!
detta är en del av företagslivet
finns många fler delar, både positiva & negativa
så nu har jag klagat av mig lite
så nu kanske jag kan släppa det & ha en trevlig helg ändå
min blogg är lite av en klagomur just nu
det har ni redan märkt ni som följer mig
men har man ingen man kan "häva" ur sig allt till
så känns det jätte skönt att skriva av sig
det fanns med i ljudboken om sorgbearbetning
att man behöver någon med öron fast utan mun
lite så är min blogg för mig
den lyssnar på det jag skriver & utan att döma mig
nej nu drömmer jag om en ljus vår
där vi får vara friska, skratta & vara glada tillsammans
jag ska försöka göra så gott jag kan för att komma dit
nu ska jag ladda för att se på Farmen
kram & god natt på er
// Anna //


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar