usa

usa

onsdag 20 februari 2013

Några händelser från dagen...

vi har bakat med trolldeg
- mamma jag vill degla & ha en deglare
Maja behövde en kavel för att kavla degen...
tidigare under dagen så bad jag Elwira att plocka ihop pennorna
hon ignorerade mig bara
lite ilsket påminner jag henne igen...
- men mamma vi samarbetar ju, jag plockar fram & Maja plockar ihop
ja vad säger man...dum är hon inte
lillasyster går med på samarbetet ibland
Maja började tok gråta idag
- jag är så ledsen för morfar
hon gör så rätt ofta..hon saknar sin morfar mer än jag kunde tro
jag trodde Elwira skulle sakna mer
hon är ju ändå äldre & har hunnit få fler minnen av morfar
men så behöver det tydligen inte vara
på sena eftermiddagen gick vi ut & månen lyser fint
- mamma mamma!!! titta månen & morfar sitter & vinkar till mig
ropar Maja
det kommer roliga & finurliga saker ur flickorna ibland
dom är smarta
framförallt Elwira, som vet hur man kör med lillasyster ;)
en annan sak som jag tycker är lite kul
Maja 3,5 år vet vem Kalle Moraeus är
om hon ser han i tidningen, på tv:n eller hör han på radion
så ropar hon högt - de är Kalle Moraeus!
Maja älskar att klä ut sig



sen lyser det oftast något filurigt i hennes ögon

                           

Elwira hon är smart & vet oftast vad som gäller
hon är smart
hennes tanke om samarbete tycker jag var klockrent :)
 


med det säger jag tack för idag & på återseende
kram Anna


 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar