usa

usa

lördag 2 februari 2013

Från ljus till mörker!

dagen började i välmåendets tecken
familjemys på Bysjön
strålande sol, smörgås, grillad korv & kaffe
Elwira tränade skridskoåkning i 2 timmar jätte duktig
vi fick äntligen se när farbror Magnus drar upp ett monster
 
vet väl inte om ja törs bada i Bysjön nå mer
denna var 123 cm lång & vägde 9,2 kg
innan vi kom hade han dragit flera olika varianter runt 5-6 kg
barnen tyckte det var jätte spännande
hem & barnen vilade lite middag
mannen åkte & tvättade bilen & jag plockade väl ihop lite här hemma
mannen & barnen åkte sen & firade farmor som hade bemärkelsedag
jag valde att stanna hemma
va som att någon drog ner rullgardinen på mig
jag skulle äga miljoner om tårar var guld
jag som har klarat det mesta på egen hand
varit framåt & driftig
fick nu en fundering på vad jag är bra till just nu
arg & sur, ledsen & bitter, ont både inuti & utanpå
överviktig & ful
ja...listan kan göras lång
i korthet så känner jag mig inte värd ett ruttet lingon ens
fy fan vad jag är less
ryck upp dig...skulle jag gjort för längesen
om jag hade haft förmågan till det
nu ska jag slå igen mina blå
be till annan makt om en ny ljus dag
kRaM KrAm


2 kommentarer:

  1. En väldigt häftig bild du fått till med gäddan i hålet ... hoppas du haft en bra dag idag och kommer tillbaka med nya krafter ... vi syns i morgon.

    kram Inger

    SvaraRadera
  2. Ja det var en kul bild. Vilka monster det finns i vår fina sjö... som sagt, jag vet då inte om jag törs stoppa ner tårna i det vattnet mer ;)

    Syns i morgon! Kram.

    SvaraRadera