usa

usa

måndag 4 februari 2013

Dödens sjuka har anlänt...

Maja har över 39 i feber & magsjuka
det är nog den värsta sjukan jag vet därför kallar jag den så
jag hatar verkligen att spy
jag hatar att torka spyor
när man bara är 3,5 år är det inte så lätt med dessa spyor
natten lär väl bli sömnfattig
jag & flickorna har bäddat ner oss i vårat sovrum
vaknar av varje liten rörelse & är rädd att det ska va spyor överallt
mannen får sova nere för han blir nog utringd i natt
 
idag har jag tackat nej till ett uppdrag
jag fick lov inse att jag inte kommer att fixa det
jag känner mig totalt värdelös
vilken jäkla ynkedom att få lov att "ta på sig" att man inte orkar
livet kom ikapp mig & jag var inte beredd
kan man vara det...nej det tror jag egentligen inte
jag känner inte igen mig själv
trodde jag nått botten förut men det har jag inte
fanns tydligen en liten bit till dit ner
jag  ber till högre makter om energi, positiv sådan
läkarbesök på onsdag
jag hoppas att det kan bli början på en vändning i mitt liv
efter en dag som har bestått av att ta hand om barnen i mycket enkel form
är jag totalt slut i ryggen, kan nästan inte gå upprätt
att vända sig i sängen eller att ta sig upp snabbt går inte
det hugger i ryggen, en aggressiv & ilsken känsla
ge mig kraft att orka
...älska mig mest när jag förtjänar det minst
för det är då jag behöver det mest...
kram
 
 


2 kommentarer:

  1. Kram till dig Anna, om det hjälper dig nåt, så har jag också magsjuka, inte kunnat äta nåt på 17 timmar, lite matt och skallebank. Hoppas du får någon hjälp idag ...

    kram igen/Inger

    SvaraRadera
  2. Tack Inger! Du får krya på dig!

    Kram kram

    SvaraRadera