usa

usa

söndag 17 februari 2013

Ja men visst...

här ska vi väl hålla i trenden med vab
men jag skulle tro att det räcker med i morgon
Elwira har varit feberfri men lite lös i magen
fast jag tror inte att det är magsjuka hon haft
det såg precis lika ut som det gjorde för Maja för två veckor sen
men det kan ju inte va två veckor mellan insjukningarna tycker ja
jag tror att det är den höga febern som gjort att dom spytt
Elwira va lite lös i magen idag
jag gissar på att det är nån typ av "flunsa" som gått
för jag tycker att vi borde insjuknat allihop i samma veva
om det varit vinterkräksjukan eller magsjukan
ja ja vi får väl se om jag & Ronny ska få det om några veckor också ;)
Elwira har inte haft någon vidare aptit idag
ska nog laga fisk i morgon så kanske hon vill äta
sen hoppas jag verkligen att jag kan återgå till jobbet
jag jobbar ju bara måndag till onsdag & varannan fredag
då känns det ju så dumt när man måste vabba i princip varje veckas början
jag kan inte rå på det heller så jag borde sluta skämmas över de
men jag är väl en klassisk mamma med ständigt dåligt samvete över något
annars tycker jag att våran lilla tjej är riktigt vass
när Maja va sjuk sist så va Elwira jätte omtänksam
hon tog hand om sin lillasyster med varmt hjärta
det såg inte lika ut nu när Elwira va sjuk
den lilla "ettermyran" gjorde allt för att jäklas med sin storasyster
när Elwira legat deckad har Maja varit där & skrikit & retat henne
Maja klarar inte av att någon får mer uppmärksamhet än henne
vad hon hade glömt var ju att vi tog hand om henne lika när hon var sjuk
hon retas gärna så ofta hon kan
hon är väldigt skrikig & bestämd just nu
svär som bara den, men det är ju vårat fel, skäms..
hon har ett flertal gånger under helgen talat om sin önskan om att bli vuxen
det vill hon bli för att få bestämma säger hon
hon ger oss gärna ultimatum
vilka vi absolut inte följer ;)
efter mycke stridighet så sover hon nu
vi tog oss en liten biltur efter lunch & tjejerna slumrade i bilen
vi var in efter en väg & såg över ett svall om det va okej eller inte
sen tog vi oss en tur upp till våra "buor" (fäbod)
 
det ligger högt över havet & snötäcket är tjockt
mina tårar gick inte att hålla tillbaka
det påminner mig om mina två största förluster i mitt liv
min älskade morfar & min älskade pappa
dom har slitit hårt där uppe för att få ett trivsamt ställe
nu finns ingen av dom kvar & får njuta av det
det svider i mig
bloggen krånglar så jag avslutar nu innan jag blir tokig
kram Anna   
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar