usa

usa

tisdag 26 februari 2013

Veckan har startat!

heja måndag!!
fick faktiskt gå till jobbet & jobba min fjärde dag i februari
kändes bra, "en liten ringrostkänsla"
känner mig fortfarande som den där "extra vikarien"
fast jag är väl mer "en i gänget" nu...tror ja alla fall
men min frånvaro har sabbat lite
nåväl...nu är jag tillbaka & hoppas på att få vara det nu
direkt när jag slutade vid 14 åkte vi till Lindesnäs
vi käkade en varsin korv till mellis
flickorna åkte pulka & bob med Isabel
så dagen blev fulländad :)
på kvällen hade jag & ett par av mina kollegor date
tillsammans med ett par farbröder vad gäller servicepunkten i vår by
tungrott när det oftast är samma få personer som ska fixa med allt
vi är ju några som bor i vår by
jag tänker att det är viktigt att vi trivs här & att mina barn trivs
att det finns något för framtiden
tänk om alla drog ett liiitet strå till stacken
vad enkelt det skulle bli
tisdag här....
jag har varit ledig för jag har varit till Mora
min gallblåsa såg bra ut, jag hade inte trott något annat heller
doktorn där va mer inne på mitt spår också efter att han hört min beskrivning
men nu har ytterligare ett steg tagits
ska nu leta med ljus & lykta efter lite motivation
kan tyckas va enkelt för många men i mitt fall är det inte så
idag mötte jag dessutom verkligheten i närbild
efter att ha prövat tre par brallor & en kjol
genomsvettig försökte jag få på mig mina egna ihoprullade tights
muttrandes gick jag ut från affären
fyndade en vinterjacka till Elwira på halva reapriset
den passar förhoppningsvis nästa vinter
vi åkte vägen via Leksand & Rättvik eftersom det är vasaloppsvecka
det var inte mycke längre & tog just inte nå längre tid
när vi kom hem hämtade jag flickorna
mannen drog till garaget för lite jobb
vi körde däck till Järna, körde pellets till mor
sen var det skönt med en dusch
slappa i soffan till ett av mina favorit program, Bygglov
kram Anna
 


2 kommentarer:

  1. Klart du ska åka!! Lite ringrostig är vi ju alla i början :-D kram Stina

    SvaraRadera
  2. Nja...allt för många år sen nu ;) Fegis har jag blivit ;)

    SvaraRadera