usa

usa

fredag 22 februari 2013

Fredagsmys!

fredag..en bra sådan
har varit till jobbet några timmar för planering
kändes skönt att vara dit en sväng
känns som jag halkat ur arbetslaget lite
inte så konstigt för ja ha jobbat endast tre dagar i februari
är ju en knapp vecka kvar på denna månad
så ja hinner kanske skrapa ihop ett par till ;)
mannen åkte & jobbade några timmar när jag kom hem
jag & flickorna tog oss en tupplur
det blev tacos till middag
sen besöktes vi av systrarna Holtmoen & fröken Lissjanis
det passerar bra mycke bilar här ikväll
vilket gjorde mig påmind om förra året den här tiden
helgen innan vasaloppet var den största turisthelgen på cafèet
jag fick ringa efter min förstärkning Susanne
vi mata ut nachotallrikar, pannkakor, pajer & mackor för brinnande livet
jackor & mobiler glömdes, men kom tillrätta
solen sken & alla var nöjda & glada
i det stora hela har de flesta varit så nöjda & tacksamma
men det finns några gnällspikar som förstörde en del dagar
men så här på distans har dom suddats ut
nu minns jag mest det goda & saknar det
 
 
 


så här i efterhand när jag tittar på bilder blir jag ledsen
får ont i hjärtat & blir gråtfärdig
jag ångrar inte mitt beslut att jag stängde
det funkade helt enkelt inte för familjen
familjen är ju det viktigaste
men det kan inte hjälpas att jag undrar...om & hur...
det var så himla mysig arbetsplats
jag trivdes så bra i det huset, vi hörde ihop på nåt vis
hade mannen haft ett annat yrke kanske det gått
som denna månad när jag varit på min arbetsplats endast tre dagar
det hade ju inte funkat om jag drivit eget
nej...jag kan inte grubbla vidare i detta
det gör ont...
på tal om ont...Lena PH sjunger Ont Det Gör Ont på tv:n nu
sen blir det Farmens veckofinal
blir nog en tur till Lindesnäs slalombacke i morgon
om gud vill ô don hall ;)
önskar er alla en trevlig helg
kram Anna
 

 

2 kommentarer:

  1. Fattar inte vart tiden tar vägen...1 år går verkligen fort! Många roliga och härliga minnen finns allt från cafétiden ;-)

    Stora kramar till dig min vän! <3

    SvaraRadera
  2. Saknar också caféet!

    kram Inger

    SvaraRadera