usa

usa

söndag 1 januari 2012

Välkommen 2012

ja nu börjar ett nytt år
med nya möjligheter för många
själv är jag väl inte så imponerad
vi ska genomgå det första tunga året utan pappa
gå igenom alla bemärkelsedagar och tillfällen där han kommer att saknas
tiden kommer väl att lindra den tunga sorg jag känner nu
men saknaden kommer alltid finnas
han fattas mig
känner mig som en stor "sorgebomb"
ja vet...det kan va jävligt jobbigt att lyssna på allt ältande
men det tycker bara de som aldrig upplevt något liknande
eller som inte är min vän
för en riktig vän finns med och delar både sorg & glädje
idag va jag & min bror
faster & kusin med familj
till kyrkan
prästen berättade att pappa avlidit i en ålder av endast 57 år
då..gick det inte att hålla tillbaka tårarna
som tur va hade jag ett par servetter i fickan
dom räckte till mig & min bror
i en sån här händelse kommer man varann ännu närmare i övriga familjen
efter kyrkan bjöd jag på lite kaffe & kaka
sen stundade middag tillsammans med mannens syster
barnens kusiner
menyn bestod av:
potatisgratäng, grillat älgkött & sås
grönsallad & vitlöksbaguetter
pepparkaks cheesecake
till följd av massa onyttigheter & läsk
ska väl börja även detta år med att försöka banta
som alla tidigare år :/
alla övernattade här...mys pys
alla sover också väldigt sött just nu
utom jag...
som varje kväll/natt nu mer går igenom livet & döden
när jag egentligen borde sova
ska försöka hitta en "må bra grej" till veckan
så får vi se hur livet ska fortsätta sen
önskar alla fall ALLA ett
GOTT NYTT ÅR
//Varma kramar Anna//

7 kommentarer:

  1. Det är klart att du ska tillåta dig själv att sörja Anna! De vännerna som inte orkar lyssna eller vara där när det är jobbigt är inga riktiga vänner.

    Stor kram till Dig!

    Ulrika

    SvaraRadera
  2. Det är tufft! å det vet man om man mist en närastående. Ta all sorgbearbetning som du själv känner okej. Ignonera dom som ändå inte förstår, dom tar bara mer energi av dig <3
    Kram på dig //Stina

    SvaraRadera
  3. Det som dom kallade sorgeår förr är inte så dumt. Alla högtider och familjehögtider som födelsedagar mm som man ska genom första gången utan en älskad person är jobbigt. Saknaden kommer att finnas där men den lättar med tiden (åren) och sen kan man se på minnena med ett leende. Men det tar tid och det måste det få göra. Kramar till dej och de dina.
    /Ann H

    SvaraRadera
  4. Tack för fin omtanke & fina ord Ann!

    SvaraRadera