usa

usa

onsdag 4 januari 2012

överkörd av timmertåget...

ja hjälp..
hade huvudvärken med mig i morse också
det är så jobbigt med huvudvärk
eller rättare sagt så va det migrän
men eftersom jag är envis som en röd gris så kliver jag upp
dock inte med ett leende på mina läppar
plågar mig genom morgonens alla sysslor
med en stress känsla inom mig
hatar när det känns så
skjutsade flickorna till dagis sen åkte jag till mamma
där hamnade vi i matkällaren
rensade bort gamla drickor av alla de slag
drinkmix mm
varför gjorde vi de då??
va väl ingen brådska med det
känns konstigt att rensa bort saker efter pappa
speciellt såna som han inte ville göra sig av med
det är ju på både gott & ont att rensa
sen startade jag pappas bil/buss & tog en tur med den
kändes jätte konstigt
dalademokraten från 10/12 låg på sätet
det va pappas sista dag i livet
har även varit ute i garaget & tittat runt lite
fy rutti va jag saknar honom
känns så sjukt att det kommer brev där det står dödsbo på
att han avled den 10/12 2011
vadå avled??kommer han inte hem snart??
nej..han gör ju inte det
barnen känner att jag inte mår så särskilt bra just nu
dom testar och drar i alla mina trådar till max
min stubin är kortare än vanligt
räkningarna ramlar in på café
tyvärr inte inkomsterna just nu då
...ångest ångest ångest...
blir som att starta om på nytt när jag bestämmer mig för att öppna igen
...tungt tungt tungt...
om det finns någon där ute som känner sig aningens lite avundsjuk
på mig eller mitt café
mitt tips är: va inte det
finns inget lyx & glamour att driva ett litet café i en liten by
fördelen är väl att det är jag själv som bestämmer
men rik på pengar det blir man inte
sparsamt med fritid när man är egen företagare också
nä usch...mycke gnäll nu...men så är det i mitt liv nu
i somras va ja en lyckost
nu är jag en förlorare
är alla fall glad över att jag njöt av tiden när jag hade flyt i livet
ge mig nu styrka att orka upp i morgon
må så gott alla
Love, Peace and Understanding

5 kommentarer:

  1. dessa papper trillar än ner i mina föräldrars låda..deklaration ska göras året efter.Känns konstigt att höra att post kommer ännu, två år efter liksom..men snart tror jag att dom kan avsluta det sista med banken..Styrke kram till dig. Det tar tid att bearbeta <3 <3 // STina

    SvaraRadera
  2. Man gör bokslut i företag, men även på livet. Allt tar sin tid innan "alla" vet att det inte finns någon mer fysisk person. Det är ju ett helt liv som avslutats så det vore ju konstigt egentligen om allt va klart på ett par veckor. Hur ska man förstå?? antar att vi tids nog måste förstå. Tack för din fina förståelse Stina <3 KRAM

    SvaraRadera
  3. Du är INGEN förlorare Anna...Du ÄR en kämpe ;)

    Styrkekramar <3

    //Susanne

    SvaraRadera
  4. Hålller till fullo med föregående talare. Du e en fighter Anna. Du kommer klara detta hur hemskt det än känns just nu... De e en stor sorg du/ni bär på. Ta hand om varann. Du finns i mina tankar. <3 // Nenne

    SvaraRadera