usa

usa

lördag 14 januari 2012

Träningsvärk

det är så typiskt mig
när jag väl får för mig något så ska det va med råge
i torsdags va jag, Milou, Icka o Alice ut på promenad
vi var ute i 1 & 1/2 timme på rätt så halt underlag
vilket ledde till spänd kropp & skavsår
på kvällen åkte jag till skidstugan & styrketräna
när jag kom hem tog jag en promenad igen
va till pappas grav & tände ljus
eftersom min kropp är van att mest va i vila
fick den nu en chock
fast på ett positivt sätt :)
på fredag när jag vakna hade jag rejäl träningsvärk i benen
men det hindrade inte till en sparktur
jag, tjejerna & Milou sparkade oss iväg till pappas grav
gjorde ont i skavsåret & i benen
men det är väl ingen världslig sak
som Karlsson på taket skulle sagt :)
så det blev frisk luft & motion även den dagen
det gör gott för både hälsan & själen
men det gäller att orka ta sig över tröskeln liksom
träningsvärken sitter i än idag
lördagen har bestått av café fix
barnen va hos farmor & jag o mannen kunde arbeta ostört
jag får många goda råd om vad jag borde göra
men det är inte alltid så lätt
ingen kan veta hur jag känner inuti
alla individer är olika & reagerar olika i olika situationer
det tar olika lång tid för olika människor
jag vet också vad vissa människor borde göra & inte
det är alltid lättare att säga vad andra bör göra
sen är jag gladeligen tacksam för stöd & framåt pushning
lördagen för övrigt består av att se dålig tv
varför kan det inte visas nån bra film en lördagkväll?!
lika bra att krypa till kojs
Kram & God Natt

1 kommentar:

  1. Vi har precis sett en bra film som gick på fyran. Tidresenärens hustru... Natti natti KRAM

    SvaraRadera