usa

usa

onsdag 18 januari 2012

Vad betalar vi skatt till??

vi fick ett brev från landstinget
eller rättare sagt en faktura på 150 kr
för utryckning/ambulans
för i helvete...han dog ju...kunde dom inte besparat oss det
det va ju ingen stor summa
men själva grejen
betalar man inte skatt till landstinget, eller?!
vad betalar man för??
när nån dör kan man väl få slippa minnas eländet
i form av en faktura
ja ja det är mycke jag inte förstår just nu
det enda jag med säkerhet vet är att jag har ont
både inuti & utanpå
känns lite gnälligt..men jag har ont i nacken, ryggen & skallen
jag känner mig som en 70 åring i dålig kondition
inte så bra eftersom jag bara är 31 år i verkligheten
minsta motgång är just nu som ett värdsligt problem för mig
som i tisdags...
tyckte vi va i bra tid till dagis, men ändå halka vi efter i starten
fyllde därefter varje minut med tråkiga sysslor
bank & bilprovningen mm
på bilprovningen va vi först i kön för ombesiktning
men lik förbannat fick vi komma in tvåa
såna bagateller har jag svårt att ta just nu
ilfart hem för att hämta barnen på dagis i tid
kämpar ständigt mot tiden
onsdag morgon...
bil fan startar inte
det är också en grej som jag inte orkar med just nu
vi hade kommit i tid till dagis om bilen startat
jag orkar inte mycket just nu
hur gör man när man inte orkar mer?!
när man har en massa saker man borde
idag har det verkligen varit skit
har ont i hela kroppen & orkar knappt bära mitt huvud
hur ska jag då orka bära upp resten av kroppen?!
nej fy rutti
våran minsta dotter Maja har dessutom nattskräck
vilket medför att vi inte får sova särskilt bra om nätterna heller
hon gråter & skriker okontrollerat & hysteriskt
jag är ju ingen morgonmänniska i vanliga fall
efter såna här nätter med avbruten sömn flera gånger
behöver jag väldigt lång startsträcka på morgonen
därför blir jag lätt stressad på morgonen
tummen upp för er som följt med min historia ända hit
bäst att krypa till kojs
hoppas att jag känner mig lite bättre i morrn
för då står det hårt slit på schemat
// Carpe Diem //

1 kommentar:

  1. Inga problem att läsa hela dina bloggar. Väldigt intressant. Du kommer orka va du än tror. Men låt allt ta sin tid... Följ å lyssna på din kropp Anna. Allt står inte stilla, allt tar bara lite längre tid just ny och det e ingen världslig sak.

    Hoppas allt löser sej till det bästa för er. <3

    SvaraRadera