usa

usa

lördag 21 januari 2012

Tog klivet ut i livet igen!

jag gjorde det, klev över tröskeln
övervann rädslan & ångesten
kändes bra på ett sätt att vara tillbaka i verkliga livet
möta positiva människor som gillar det jag gör
fick även en bukett tulpaner idag
med värmande ord
vart jag än vänder mig så saknas han ju...min älskade pappa
dagarna går & kvällarna kommer
varje kväll blir det ledsamt och jag känner att han kom inte hem i dag heller
men jag vet att han finns omkring mig ändå
caféet har fått ett mysigare "lekrum"
lite nyheter i menyn, b l a Nachotallrik
det känns bra att vara där
helst skulle jag inte vilja jobba själv
en kompanjon hade inte varit helt fel
men att anställa någon går ju inte, det finns det inte ekonomi till
vi får se vad framtiden har att bjuda på
just nu är jag lite skraj måste jag medge
det sägs att det är polacker ute & knackar på
tydligen har dom ett brottsligt syfte med sitt besök
jag blir så upprörd
mitt hus eller café är ju min trygghet
hur kan man va så dum att man vill förstöra den tryggheten för någon
dagen har rullat på bra
förutom att jag har mått dåligt p g a huvudvärk & täppt näsa
hade hjälp idag
bakerska & mental backup, tack Susanne!
kvällen bestod av kalas för min gud-dotter, stora tjejen
hem till lite soff-mys, endast jag själv vaken ;)
ta väl hand om varandra
älska dina medmänniskor
Live Love Laugh
<3 <3 <3

4 kommentarer:

  1. <3

    Kramar till dig!

    DU fixade denna dag toppenbra!

    ....och för min del blev det i varje fall 4 olika sorters bakverk, BARA en krossad mugg och en slarvig skjorta ;)

    Ses och hörs imorgon!

    SvaraRadera
  2. Välkommen tillbaka!

    kram Inger

    SvaraRadera