usa

usa

tisdag 28 februari 2012

vattnet som rann...

ja...igår var jag sist inne på toaletten
i morse va jag först in
när jag kom in på toa stod vattnet & rann ur kranen
oj sa jag högt...tänkte...har jag verkligen inte stängt av riktigt
kändes inte som att jag skulle gjort så
men strunt samma, jag hade väl gjort så ändå
ikväll pratar jag med min bror
han undrar om jag "känt nåt" på länge
nej inte direkt sa jag
han & hans sambo hade "känt nåt"
sen sa han: när vi kom upp i morse stod vattnet & rann på toa
L kan ju ha glömt de, sa han
jag fick gåshud på mina armar
jag tar det som ett tecken
vet inte om jag berättat...men...jag tror på ett liv efter döden
jag tror INTE på gud eller någon annan av hans kompanjoner
men jag tror på andevärlden & dess innebörd
jag vill känna, se eller höra pappa
men jag tycker inte att jag fått varit med om något konkret
inte efter begravningen
före den är jag helt övertygad om hans närvaro hos oss
jag vet att detta jag skriver nu kan låta som rena rama rapparkaljan
för dom som aldrig upplevt något från den världen
jag har tidigare i mitt liv stött på oförklarliga saker
jag vet att jag känner rätt
det är inte strunt för mig
när jag & min bror pratat klart så knackar det på dörren
mannen jobbar sent & klockan var då 21
gissa om jag höll på att skita brackan mörkrädd som jag är
tro inte att jag vågade öppna
kom på i efterhand att det var nog bagaren
tur att jag har bröd kvar i frysen så jag klarar mig en vecka till ;)
dagen spenderade jag, flickorna & mamma hos mormor
vi skulle bara hälsa på en sväng
det slutade med storstädning, lunch & fika
det blev dagens goda gärning
önskar att mormor kunde bo i Nås
det är inte långt till Floda men det blir ett moment
flickorna skötte sig super bra trots att jag & mamma höll på med tråkiga saker
men när vi kom hem till mamma tröttnade dom
hungriga & trötta började dom kivas om det mesta
pust stånk & stön...jag tog mig hem senare & fick dom i säng
har ingen ork
i morgon väntas jobb bestånde av att baka
har en beställning på fikabröd till ett möte
dags att knoppa då
kram & god natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar