usa

usa

söndag 19 februari 2012

till & med lingonen var ett minne...

bakat pepparkaksbakelser idag
sist jag gjorde det var inför julmarknaden
pappa älskade dom
då hade jag glömt att fixa lingonen som skulle va i
pappa va hem & rotade i frysen & kom tillbaka med en påse
den påsen tog jag fram idag
tittade sen ut genom fönstret & på mammas hus
jag kunde se hur pappa gick utför rampen
åkte iväg i bussen till mig
som han alltid gjorde...varje dag
men han kom ju aldrig...han janske åkte till shell, inbillar jag mig då
men i skrivande stund tog jag verkligheten till mig
det jag lurade mig med under dagen
gick inte att lura bort nu
jag kan inte fatta att han aldrig mer kommer till mig
fina fina pappa...hur kunde det bli så här???
hur som helst så har det gått en arbetsvecka igen
den har bestått av bak, melodikryss, klädvisning, bokcirkel
thai-mat med farbror Magnus i fredags
mellomys med familjen Enström/Zetterquist
söndagsmys med mormor
mannen i huset blev utringd på plogning 04.15 i morse
han kom hem runt 21 tiden i kväll
ska även upp tidigt i morrn på jobb men det ska inte jag
vi välkomnar sjuka till huset tror ja
Elwira ville lägga sig tidigt & efter en stund va hon glödhet
går ju mycket sjukor nu
vore ju konstigt om vi skulle klara oss
intar nu ryggläge & drömmer mig bort
till ett land utan namn
utan krav, stress, oro, måsten mm
kram & god natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar