usa

usa

söndag 5 februari 2012

då e de slut på veckan...

de e dags för söndagsmyyyys
efter jobbet stod middagen dukad på älvsborgsvägen
det tackar vi för :)
mamma kom hem från Kläppen & hon tittade på tv med oss
"Så ska det låta"
dagen på jobbet har väl varit lite sisådär
började med att stanna till & tända ett ljus vid pappa
sen till café
har väl haft "ge upp" tankar även idag
men har också haft "se framåt" tankar
så det tar sig
två turist familjer tittade in mot slutet av dagen
dom undrade om jag hade öppet även nästa söndag
då var dom på väg hemåt igen från sin fjällsemester
dom gillade lekhörnan & tyckte att det låg bra till
mer såna människor tack!!!
skulle egentligen vilja se mer Nåsbor på café
kräver inte att man handlar massor
men jag tror att det är viktigt att "vi" går ur våra stugor
träffar andra människor & lär känna varandra igen
det tror jag skulle lyfta byn
känner vi varandra & får en stark vänskapsanda i byn så kan vi flytta berg
tillsammans kan vi då hålla liv i den fina by vi har
mixat av barn, ungdomar, vuxna, pensionärer
vilket härligt erfarenhetsbyte det kunde bli
men vi får väl se om jag har tålamod att hålla i
fortsätta försöka kämpa för bya-andan
tandsköterskan står på schemat i morgon
vill inte, men det är väl bra att hålla koll på tansingarna
dom ska ju hålla hela livet
ha en bra kommande vecka gott folk
Kram till er alla

1 kommentar:

  1. Det tar sig Anna, de nöjda turisterna sprider det antagligen vidare, ringar på vattnet du vet ...

    Min plan var att komma och kryssa, men kylan satte stopp för mig ...

    ... såg att det var några som trotsade minusgraderna

    ha en bra start på veckan/kram Inger

    SvaraRadera