usa

usa

söndag 26 februari 2012

Turistrusch!!

idag är jag glad att jag tillkallat förstärkning till café
turisterna strömmade in mellan 12-15
va nästan så de höll på att bli kaos
men det blev inte det mer än i min skalle ;)
kan låta lite att läsa om en rusch på 3 timmar
men det är länge det när alla ska äta
bestick & tallrikar tar slut
man ska fixa maten
plocka disk & hålla snyggt
det går runt runt
hur kul som helst!!
de sista två timmarna bestod av en lagom mängd gäster
bland annat ett sällskap som kommit tillbaka för kanske fjärde gången
dom köpte två varianter av mina lampor & ett bokstöd
dom skulle ha det i sin stuga i Sälen :)
sista diskningen i maskinen va inte lyckad
det kom vatten överallt
inte kul att ta rätt på
tur bara att det inte skedde mitt i den värsta ruschen
nåväl...jag lämnar över det till någon som kan :)
det blev pizza efter stängning
sen blev det tv mys med mamma som kommit hem igen
Wallander sen läggdags
lite att pyssla med dom närmaste dagarna
saknar dig pappa
KRAM

1 kommentar:

  1. Det var en bra dag med lite lagom kaos som löstes på bästa sätt ;)Intensiva roliga timmar med nöjda besökare, kan inte bli bättre! ( synd på diskmaskinen bara)...och att avsluta med en pizza var trevligt, toppen och gott.. Tack för en toppendag! <3

    SvaraRadera