usa

usa

fredag 17 februari 2012

hej då Hemek

ja idag har pappas traktor lämnat byn
nya ägaren valde att köra den ända till Arboga
han hade dagen räddad med sysselsättning alla fall
jag va till graven & tände ljus innan jobbet idag
berättade för pappa att vi sålt traktorn
med tårar i ögonen & gråten i halsen
förklarade att det gjorde ont men att det va ett måste
som han vårdat den traktorn
synd om den skulle bli förstörd av att den inte används
bakat en hallonkaka, en citronkaka & cupcakes idag
några enstaka kunder vilket gjorde att det gick bra att baka
på eftermiddagen va ett äldre par in & fikade
han hade precis samma parfym som pappa brukade ha
flera gånger dom senaste dagarna har jag kunnat höra hur pappa kommer
ljudet från hans buss
det gör att jag tittar ut genom fönstret
men...han kommer ju aldrig...
kommer att vänta ihjäl mig känns det som just nu
middagen ikväll fick Lustgårdens Pönkun stå för
ihopplockning, vika tvätt, dusch & bad, tv mys bestod kvällen av
timmerstockarna dras tungt innifrån sovrummet
kanske bäst att inta ryggläge jag med
morgonen består av klädvisning på café
kram & god natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar