usa

usa

lördag 25 februari 2012

15 apelsiner...

blev en härlig tillbringare med färsk juice
en riktig vitaminbomb, sååå gott
mormor plockade fram den elektriska juicepressen
då blev det jätte kul att pressa apelsiner
idag har jag haft mycke kunder på café
det har varit tre gånger så mycket mot tidigare dagar
har inkallat förstärkning till morgondagen
kan bli lite körigt själv när det ramlar in människor
majoriteten har varit turister idag
har även sålt en av mina lampor
min bror höll på att få mitt hjärta att stanna idag
jag stod och tittade ut genom fönstret vid café
förbi svischar pappas buss
fy fan...kommer han äntligen?!
nej...han gjorde ju inte det, det va ju min bror
det va väl inte helt fel att få se honom heller
men...hade ju varit skönt om det varit pappa
ikväll var ju Lotta Engberg med på "mello"
hon var pappas idol
min med säger Elwira & trycker ner huvudet i kudden
jag frågade vad som var fel
jag vill prata om morfar men jag kan inte för då blir jag så ledsen säger hon
mina tårar börjar rinna
jag förklarar för henne att man får gråta
säger jag som har så svårt för det själv
ni må tro att jag funderat mer än en gång på vad döden är
blev ju mer frågetecken nu när man blev så nära berörd av den
usch & fy säger jag bara
en positiv sak i all bedrövelse är att det är ljusare om dagarna
kände doften av vår nu i dagarna
massvis med grus inne
galonkläder & stövlar
lortig hund
en helt underbar känsla faktiskt
det går åt rätt håll
men så blir jag så upprörd mellan varven
HUR F*N KUNDE DU LÄMNA OSS PAPPA???
hemma här går vi som på en rak linje med fallgropar
pratar om det vi måste prata om
vad ska vi äta, vem lägger barnen, vem går ut med hunden
nu måste vi verkligen hitta på något kul snart annars blir jag tokig
i morgon är det söndag
sista arbetsdagen på veckan IGEN
det går så fort tycker ja
kram på er alla
// Anna //

3 kommentarer:

  1. Vad kul att höra att turisterna tittar in, och de kommer säkert tillbaka ... och förhoppningsvis har de berättat om toppenstället längs 71:an för andra också.

    kram Inger

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja och idag va det ännu mer turister, nästan så jag blev lite nervös ;)

      Radera
  2. Va kul, jag tror alla näringsidkare har fått med av turisterna den här helgen ... det behöver vi.

    kram Inger

    SvaraRadera