usa

usa

fredag 2 mars 2012

liten bet stor..

ja...vad ska man säga
Maja har bitit Elwira två dagar i rad när dom varit på dagis
jag är sur, bitter & ledsen
mannen i huset är heller inte särskilt positiv just nu
känns som hela familjen går med tunga axlar
Milou vägrar att hoppa ur bilen vid café
han går med hängande huvud in på sin plats
det dåliga samvetet förföljer mig
idag spelades laleh - some die young
Elwira sa att hon tänker på morfar när hon hör den
hon ritar mycket
skriver morfar & gör teckningar till honom
när hon & Maja leker brukar jag tjuvlyssna på deras samtal mellan varann
Elwira berättar om att någon är död & aldrig mer kommer tillbaka
att det ser ut som den döda sover
men det går inte att väcka en död
ja fy rutti säger jag bara
vi har en lång & tung tid till mötes
ska nu överlåta datorn till min man
så han får sin dagliga dos av blocket
ha en trevlig helg
// KRAM //

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar