usa

usa

lördag 10 mars 2012

han skrämde bort mig...

vill börja med att säga till dig som läser detta & inte tror på ande världen
som tycker staden ovan molnen är hokus pokus
bör inte fortsätta att läsa detta inlägg
som jag sagt tidigare så tror jag på andevärlden & ett liv efter döden
har upplevt saker tidigare i mitt liv som fått mig att tro på det
hur som helst...
efter delade meningar & olika åsikter
bestämde jag mig för att jag & Milou skulle sova vid station
det gick inte mer än nån timme förrän obehaget var ett faktum
det blåser ju väldigt mycket ute
det knäpper & dunkar i hus..jag vet
men jag har bra hörsel & bra känsla för om det är ute eller inne det låter
Milou är ju döv vid de flesta tillfällen
men inte denna gången tydligen
när jag kom in i det stora tomma huset bestämde jag mig
för att inget skrämmer mig
kände direkt en doft av pappas fot
låter kanske konstigt
men han hade ju lite sår på foten & såna luktar ju inte alltid rosor
åt min medtagna sallad sen tog jag & Milou en promenad
väl tillbaka & nedsjunken i soffan
gick det inte många minuter förrän...
det låter som pappa kommer åkande i sin rullstol över hallgolvet
både jag & Milou lyfter huvudet & tittar mot hallen där ljudet kom ifrån
jag säger högt...men va fan skräm inte bort mig
det värsta va att Milou reagerade
det kändes så jävla laddat & jag kände mig inte redo att möta mer
jag förstod innan att det skulle bli så
men jag tänkte att jag SKA klara det
pappa tyckte så mycket om min man
så jag förstod att han tyckte att jag va på fel ställe & ville skrämma hem mig
packade mig illa kvickt därifrån
jag har full förståelse att man kan tycka mina rader är hokus pokus
men har man upplevt detta så vet ni vad jag pratar om
känslan av att inte vara ensam är ju spännande
till & med en tidigare kille i mitt liv som aldrig trott på något liknande
fick några gånger tillsammans med mig uppleva saker som skrämde honom
det kändes bra på ett vis
då fick jag bevis på att jag inte hittade på
kvällen slutade hemma i soffan trots allt
säger grattis till Loreen
kryper till kojs
du är i mina drömmar pappa <3
Kram & God Natt

3 kommentarer:

  1. Du har en skyddsängel Anna!

    kram Inger

    SvaraRadera
  2. Jag tror också att det finns en "annan sida". Har själv upplevt vissa saker och när jag kontaktat en man som kan känna av sånt här så har han bekräftat mina misstankar. Tycker dock att det är väldigt obehagligt när man känner och hör att någon annan är närvarande.....Min morfar och min mamma har både sett och hört och de har alltid sagt till mig att den som inte tror på det får aldrig se något...Jag har alltid varit lite skeptisk men nu när jag själv varit med om saker så är jag övertygad om att det finns ett liv även efter detta!

    Sköt om dig Anna!

    Kram
    Ulrika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ända sen pappa dog har jag velat få "kontakt"...nästan sökt efter hans närvaro. Men nu när den infann sig var jag inte alls redo. Ja...vad vet man egentligen!

      Tack för er omtanke!

      Radera