usa

usa

söndag 18 mars 2012

En vecka har gått sen sist..

en lucka i bloggandet
men nu är jag här
har inte berättat det tidigare..men jag har gått med i viktväktarna online
tar det inte på 200% allvar, men jag ger det ett försök
gick med den 5/3
den första veckan gick jag ner 2,1 kg utan särskilt stor ansträngning
i morgon är vägningsdag igen, få se om det hänt något
mina arbetsdagar är nu över igen för den här veckan
i fredags va ALLT så jobbigt så då tänkte jag sätta STÄNGT på dörren
men efter lite eftertanke insåg jag att det inte funkar så
veckan har bestått av några promenader
igår när jag gick blev jag akut ledsen
höll inte på att se vägen hem
idag när jag städade cafeét efter stängning grät jag floder
en söndag för ca fyra månader sen kunde se ut som följer:
* pappa sitter på en stol vid café & gör mig sällskap när jag städar
eller...
* pappa sitter hemma vid mitt köksbord när jag kommer hem
eller...
* pappa ringer & undrar om vi vill komma & äta en kvällsmacka när jag slutat
och nu...inte ett levande ljud
döden är så defenitiv att jag inte kan hantera det
människor runt omkring minns min pappa som han såg ut när han levde
just nu minns jag bara hur han ligger död på sin väns köksgolv
eller hur han ser ut som en vaxdocka i bårhuset
fy fan säger jag bara
jag tycker så fruktansvärt synd om mamma
alldeles alldeles ensam i ett stort hus om natten
det är så fruktansvärt att va så här ledsen
jag orkar inte gråta mer
känns som jag aldrig kommer att kunna sluta gråta
mina ögon kan tindra, mina läppar kan le
men sorgen i mitt hjärta kan ingen se
<3 älskar dig pappa <3
i morgon väntar ett lunch möte med andra kvinnliga företagare i kommunen
eftermiddagen blir det en tur till Borlänge för att handla
lite grejer till café som inte finns här hemma
så det är väl inte direkt ledigt i morrn
jag känner att ledigheten & frihet är det jag värderar högt just nu
jag vill helst va ledig när jag ska va det
eftersom jag inte vill va på mitt jobb när det är öppet
så vill jag inte slösa tid på det när jag är ledig
nu är det dags att krama kudden
får se om den kan hjälpa mig till några goda drömmar
kram Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar