usa

usa

fredag 30 november 2012

Nu e de slut på veckan...

...de va dags för fredagsmys
det blev det också
dagen började med massa mys i sängen med tjejerna
dom berättade hur mycket dom älskar mig
UNDERBART när dom är på det humöret ;)
ledig fredag = adventspyssel
mannen i huset kom hem & åt frukost med oss
han drog iväg
kom hem & åt lunch med oss & sa att han slutat för dagen
en halvtimme senare var han på väg på jobb igen
charmigt med vinter & jour tycker han, inte jag
i skrivande stund har han inte kommit hem
tror inte han gör de dom närmaste timmarna heller
snöröjning är inte ett guldyrke i mina ögon
tror inte det har varit snöröjning en enda måndag
jag vet jag är gnällig
men jag hatar att inte kunna veta om vi kan göra vissa saker eller ej
vinterhalvåret är vi fast
ja ja...nog om det
jag & tjejerna fick en superdag tillsammans alla fall
Michaela gjorde oss sällskap på kvällskvisten
i går var vi till pwc som tagit över pappersbiten i Ronnys företag
tack & lov
det var i grevens tid vi gjorde det
törs inte ens tänka tanken på vad som hänt om vi inte bytt
blir mest förvånad hur man kan säga att "det är lugnt"
när det är långt ifrån det
usch vilken besvikelse
man lämnar ut hela sitt livsverk i någons händer 
som man tror har bra kunskap & litar på
sen visar det sig att av massa fel som gjorts
hade femsiffrigt tal kunnat gå förlorat om vi inte bytt hjälp
ja...jag fortsätter väl & gnäller lite till då
sen pappa dog (snart 1 år sen) har jag haft ont i ryggen
har varit till kiropraktor eller var det naprapat han va..vet ej
men det är inge fel...
men det känns som att ryggen inte orkar mig
att böja sig ner mot golvet är en stor risk
det är inte säkert att ryggen håller upp igen
känns så konstigt att det inte är nåt fel
men det är fel
ja detta låter förvirrande, ja vet, jag tycker det är det också ;)
nåväl..nu ska jag nog lägga mig i sängen
hoppas på att John Blund slänger ett stort gruslass i mina ögon
drömma om sol & bad
mina flickor önskar att vi kan åka till sol & bad igen
underbart att de vill samma sak för en gångs skull ;)
adventspysslet fortsätter i morgon
till kvällen blir det mitt favvo-tv-program
Så Mycket Bättre
ha en fin helg gott folk & ta hand om varandra
många kramar
Anna 

2 kommentarer:

  1. Provat sjukgymnast? Dom brukar kunna se över musklerna. Dit kan man gå utan recept .Kram Stina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej jag har ju inte gjort det! Borde väl träna lite men latmasken har slagit till!
      Kram kram

      Radera