usa

usa

söndag 4 november 2012

En groda utan ben...

känner nog hopplöshet
precis det jag känner nu
jag avskyr känslan som kryper genom kroppen
kan inte acceptera
helgen har inte varit speciellt energigivande
var hos mor på lördag innan minnesgudtjänsten
mamma ville att vi skulle se på pappas kläder
skit drygt tyckte jag
jag såg pappas gröna tröja & mitt hjärta brast
jag tog hem en gosig kofta efter pappa
minnesgudtjänsten var en stor plåga
3 psalmer & kören sjöng 5 sånger
inga upplyftande melodier direkt
18 stycken hade lämnat jordelivet det senaste året
det var pappa och 3 till som var mellan 47 - 61 år
resten låg runt 80 - 85 år som avlidit
utom en dam som blev 101 år & 11 månader
bra jobbat!!
när pappas namn lästes upp & ljuset tändes
brast mitt hjärta än en gång
klumpen jag länge försökt att svälja gick inte att svälja längre
svettningar & ont i hela kroppen
fina ljus brann på pappas grav
3 st andra än våra egna
när allt var slut åkte jag & mannen hem
flickorna sov över hos farmor & farfar
vi tittade på
Så mycket bättre
älskar det programmet
flera bra låtar under kvällen men Uggla segrade tycker jag
han sjöng -Jag & min far
gripande bra ballad
söndag innebar sovmorgon
det va konstigt ;) vaknade 07.40 & undrade var tjejerna va
kom på att dom sov borta & somnade om
vi hämtade tjejerna
efter middagsluren åkte vi till min morbror i Floda
fotade våra älsklingar
mamma mötte upp oss
middag intogs på Lustgården Pönkun
Ronny åkte själv hem via ett väguppdrag
mor, jag & flickorna åkte in i Björbo & tittade på mormors nya boende
kommer att bli jätte bra
jobb står på schemat kommande vecka
plus kvällsaktiviteter varje kväll...drygt!!
jag hatar att va uppbokad varje kväll
när sjutton ska man hinna laga mat & underhålla huset
ja ja..det enda positiva är väl att tiden går fort kanske
skulle vilja passera nyår
få se om allt känns lite bättre då
just nu är det sjukt drygt
prästen sa några bra saker i kyrkan
hon sa även att i sorg kan de tröstande orden kännas fel
som - det går snart över, det blir snart bättre, snart blir allt som vanligt
när är snart??? vaddå vanligt???
en människa som stött på djup sorg blir aldrig sig mer lik
det blir aldrig "som vanligt igen"
inget varar för evigt
jag önskar att jag kunde leva i nuet & ta vara på det
ska försöka med det
älskade pappa du är sååå saknad
kram & god natt gott folk 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar