usa

usa

tisdag 20 november 2012

Tisdag!

måndag var dagen som började veckan
den bestod av jobb, mat & bak, tårar
ett telefonsamtal om en till förfrågan om att sälja
mina alster på en julmarknad i Nusnäs
jag ringde idag & avböjde
skulle vilja fortsätta & utveckla Lövas design
men...jag är inte där nu
min magkänsla säger något annat
jag har lärt mig att leva efter den
just nu tar hela mitt liv upp all min tid & ork
är känslomässigt nere & fortfarande i stor sorg
men jag tänker inte ge upp det riktigt
jag vill ta tag i det när jag kan göra det helhjärtat
tårarna kom för att jag fick skit kastat i ansiktet
jag tog över & bestämde för mycket "trodde & tyckte" den
jag skulle vara vänlig & hjälpsam tänkte jag
så det hela blev ju ett slag under bältet
det går lite i motvind nu
jag behöver en vändning
att jul närmar sig gör det inte lättare
mycke har hänt
pappa finns inte längre
mormor har flyttat  till servicehuset i Björbo
jultraditionen är borta , nu ska vi hitta en ny
känns inte lätt
jag vill absolut inte att min mamma sitter ensam på självaste julafton
vi hinner fundera ut en lösning på det
tisdag har bestått av jobb & brandskyddsutbildning
pannkaka, jordbubbssylt, vaniljglass & kall falukorv till de
dagens middag hos mor
vi fick efterrätt idag, cheesecake med pepparkaka
hem & duscha, barnen i säng, tv-mys
tack & godnatt
kram Anna 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar