usa

usa

tisdag 27 november 2012

Nära döden upplevelse...

vaknar med huvudvärk som sitter i hela dagen
trots att jag tagit medikamenter flera gånger
drygt med såna dagar
då längtar man bara till läggdags
dagen har fortsatt med julfix på jobbet
strykt gardiner för fullt
tycker det är jätte kul men det känns som jag sviker barngruppen
fast det gör ja ju egentligen inte
jag fixar ju julstämning till barnen ;)
som kvinna ska man nog ha dåligt samvete över något varje dag
eller va tror ni?! känner män lika?!
efter jobbet lagades det till ris, kyckling, currysås
sen fick vi leverans av julgran
snälla svärfar har fixat till oss
han är en klippa på att hitta fina julgranar
sen tog hela familjen en biltur
när vi åkt ca en kilometer händer det...
en mus/råtta kommer upp från motorhuven
glider över hela bilrutan & faller av
allvarligt...som ni vet är jag väldigt äcklad av dessa djur
ja höll på & tuppa av
jag skrek & fick rysningar genom hela kroppen
kunde fan ha kört i diket
vi har dessa kräk i huset & i bilen
har sett råttskit under huven tidigare
har sagt att jag dör om det springer nåt över foten när jag kör
men det var nära döden att det sprang en mitt framför ögonen också
usch usch
jag var & tände ljus hos pappa
jag tycker det känns lite tungt om det är helt mörkt & svart där
fast jag vet ju att han inte är där
men ändå...
det är ju hans vilorum där & jag vill ju att han ska gilla det han ser
jag vill att han ska veta hur mycket jag saknar honom
jag skulle vilja spola tillbaka tiden
fast ändå vara där jag är idag
ja det är inte lätt alltid
kram till er alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar