usa

usa

lördag 1 december 2012

Sjuk...

känner mig riktigt risig
natten som var gav mig inte så mycket sömn
hönsmamma som jag är ibland så vill jag ha hela familjen samlad
mannen kom inte hem förrän efter 01 på natten
han sov nere för han skulle ut på jobb vid 06.30 igen
jag fick för mig att jag hörde våra oinbjudna hyresgäster hela tiden
så jag kunde ju inte sova mer än korta stunder
för att sen tända lampan & titta & lyssna
så drygt
när flickorna vaknade var jag inte i närheten av det
min skalle banka & kroppen värkte
vi tittade på första avsnittet av adventskalendern
sen blev det frukost
eftersom jag vaknade på dåligt humör så blev flickorna på detsamma
dom gick ut en sväng efter frukost
jag skyndade att dammsuga & torka golv i kök & hall
dom va bara osams ute så dom fick komma in
vi duschade alla tre sen åt vi lunch
när flickorna vilade middag gjorde jag desamma
det är ett starkt tecken på att jag inte mår bra
jag vilar aldrig middag annars
det har inte blivit mycke gjort
har lärt mig att kyssna mer till mig själv & min kropp
vem tackar mig för att jag kör skiten ur mig & orkar ännu mindre
känns som att morgondagen blir lika
mår inte alls bra
förkylningen har slagit till i min kropp
har sett på Så Mycket Bättre
veckans bästa program
nu väntar kudden
kram & god natt 

2 kommentarer: