usa

usa

lördag 22 december 2012

Bad day...

usch ja...
ingen bra dag...
börjar dagen med att tänka tillbaka ett år
idag för ett år sen var dagen vi sa farväl åt pappa
en näst intill fullsatt kyrka som sa farväl
otroligt fint & otroligt tungsamt
tomrummet efter pappa gör att mitt hjärta blöder
mannen åkte & jobbade för ovanlighetens skull *ironi*
efter frukost satt jag mig bara ner & tokgrät
tycker det är tungt nu
det är skitdrygt att alla dagar är vardag
jag behöver en uppåtkick & det är nu
jag & tjejerna gick "sunerundan" med Milou
stannade ute en stund & skottade & lekte i snön
ugnspannkaka blev det till lunch
plock & plock medans flickorna vilade
i morgon eftermiddag ska vi tjuvstarta & fira jul
med mor, bror med familj & eventuellt min mormor om hon orkar
hemma hos oss
tror väl att det mesta är under kontroll
på kvällen avnjöt vi en middag på den lokala restaurangen
mix spett blev det, supergott!
Körslaget julspecial rullar nu på tv
idag kunde vi helt plötsligt slå på tv:n med dosan
höja volymen till & med
fast nu tror jag nog att vi ska mordenisera oss på tv fronten
kanske får bli lite mellandags shopping
önskar alla en mysig jul
...saknar dig pappa...
Kram till er alla 

2 kommentarer:

  1. Önskar dig en fin jul, Anna ... trots att den kan innehålla en del tårar.

    Kram Inger

    SvaraRadera
  2. Tack Inger! Önskar dig/er detsamma.

    Kram

    SvaraRadera