usa

usa

tisdag 11 december 2012

Uppdatering!

i fredags var det kort arbetsdag
eftermiddagen bestod av att frosta av frysen
tacos stod på bordet när mannen kom hem
lördagen jobbade mannen
jag & tjejerna julpyntade lite
vi tog bland annat fram en del av tomtesamlingen
till kvällen kom Susanne & hade tv mys med oss
pizza stod på menyn
kom i säng väldigt sent än normalt
eftersom jag & Susanne hade så mycket att prata om när de va längesen sist
söndag bestod av lite jobb på Hjärpholns julmarknad
måndag..ja då kom vi till en dag som gjorde oss extra påminda
om den saknad & tomhet min pappa lämnat efter sig
1 år har gått sen han lämnade oss
under samlingen på jobbet fick ja lov att gå på toa
blev tokledsen
nu tändas tusen juleljus sjöngs av alla barn & fröknar
den hade vi som psalm på pappas begravning
just på årsdagen var det väl extra känsligt
efter jobbet drog vi direkt till Vansbro
jag var till vårdcentralen & visade upp min näsa
har jätte ofta sår i näsan som inte vill läka
men jag hade lika gärna kunnat skippa det besöket
bara åkt till apoteket & fått deras tips & råd gratis
vi får se om det läker med denna salva
tisdagen har varit rörig för skallen
oriflame möte på kvällskvisten
hade väl ingen nyckel med mig så jag va utelåst
fick åka till mamma & ta våran reservnyckel
känner att jag skulle vilja skriva om pappa
om mina dagar för ett år sen
men inte nu...orkar inte gråta
jag blir så fruktansvärt ledsen
dessa dagar som är nu blir man extra påmind om hur jobbigt det var då
det var ju en ren mardröm
i år är en helt annan känsla TOMT
ännu mera TOMT
nu & här igen...
vi tänkte nog ta oss till Tomteland på lördag
OM mannen är ledig, annars kanske jag & tjejerna får åka själva
mannen har jobbat 23 dagar i rad
han jobbar sällan 7-16
en av de intensivaste dagarna nu jobbade han mellan 02.30-20.30
inte klokt tycker jag
men sen sover han nu också, som alla andra kvällar när jag ser på tv
önskar alla en trevlig vecka
kram på er  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar