usa

usa

söndag 16 december 2012

Tredje Advent!

vi har haft en riktig jul helg
fredag eftermiddag åkte hela familjen till Björbo
pizzamys med fasters gull
jag åt dock en ost & skinksallad
sen skule vi se när Olivers pappa spelade hockey
i sista stund ställdes matchen in
men vi fick fika & se på en internmatch & lite lucia
Lina kom dit när hon slutat jobbet
vi planerade en tomteland resa med mycke velande
lördag morgon bestämde vi att vi skulle hälsa på tomten
men när vi börjat rulla ångrade vi oss
snövädret stoppade oss & tur var nog det
vad jag då är stolt över är att våra flickor kan ta att det blir en förändring
utan problem
alla åkte hem till oss
vi käkade lunch som fick bestå av pommes & grillkorv med kort varsel
sen inhandlades det bakgrejer
ischoklad, knäck, pepparkakor, snickerskaka blev det
mannen blev ju utringd på jobb så han såg vi inte till
vännerna från Björbo drog sig hem på eftermiddagen
jag & tjejerna städade ihop & hade tv-mys
söndag morgon rullade jag 100 st köttbullar efter frukost
mannen blev utringd på jobb
nu har han snart jobbat en hel månad i streck
tråkigt att vi aldrig kan planera att göra något
ni kan ju tänka er själva hur kul han är efter allt arbete
som dessutom inte är inom tidsramen 7-16
jag skulle inte klaga om vi vore ekonomiskt oberoende
men nu är vi ju inte det
går livet ut på att jobba ihjäl sig?!
min pappa gjorde precis lika, han jobbade hur mycket som helst
när fick han njuta efter allt slit...Aldrig!
nåväl..va e väl en bal på slottet
eftermiddagen tillbringade vi i ordenshuset
flickorna deltog i varggårdens lucia
dom var så duktiga & stod still
en kul grej i dagens luciatåg var att min flicka var pepparkaksklädd
en mörkhyad flicka står bredvid & är tärna
två fina tjejer som inte tycker att det är konstigt alls
lev sverige här & nu
vi hade med oss charmtrollet från Björbo på lucia
han satt faktiskt still, imponerande ;)
nu väntar kudden
arbetsveckan står för dörren
till helgen blir det jullov
känner att jag behöver det, hoppas att mannen kan vara med oss också
ta hand om varandra
KRAM


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar