usa

usa

fredag 19 april 2013

Omvårdnad!

jobbade bara 8-11 idag, med planering
efter jobbet & Majas middagslur åkte vi till Björbo
hälsade på mormor &det var ingen trevlig syn
hon låg & sov för hon hade sååå ont
hon har haft det riktigt plågsamt de senaste två veckorna
doktorn har dragit ner på vissa mediciner
utan utbildning kan jag ju med blotta ögat se hur hon lider
måste man ha det så när man blir gammal?!
jag frågade några sköterskor om det skulle vara så här
men det är ju doktorn & sjuksköterskorna som bestämmer
fast min åsikt är ju att dom måste lyssna på sköterskorna
dom som vårdar & ser mormor varje dag
vem kan ta hand om mig när jag blir gammal?!
det törs jag då inte tänka på nu
 
när vi kom hem va Maja ledsen för allt
hon va sååå ledsen för att morfar & Fezz inte finns med oss längre
sen grät hon & sa att hon vill ha en kompis
hon har ingen att leka med säger hon
ja kontrar med att hon har ju många kamrater på dagis
neeej jag har ingen kompis på lingon säger hon & tjuter
hon va riktigt "ymlen"
 
för min egen del är det också mycket känslor att hantera
jag vet ju så väl att man ska leva nu
att lycka inte är en destination
fånga dagen & älska som om det vore det sista man gör
men just nu är det svårt...
jag vet inte riktigt vad jag ska göra heller för att förändra
det är så mycket just nu
allt packas ihop & blir skit jobbigt
får väl beta av det ena bekymret efter det andra
hoppas att mitt inre finner ro & att lycka infinner sig sen
 
morgondagen bjuder på begravning
gruvar mig rejält...
vila i frid...
jag hoppas att pappa får vara med dig istället nu 
 
 
 
 tack för den tid jag fick dela med dig
tack för ditt stöd när jag drev cafè
 
önskar alla en trevlig helg
Kram Anna
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar