usa

usa

måndag 29 april 2013

Dagen som gått...

det har varit grått & trist både ute & innombords
natten var ingen höjdare
grät mig till sömns
drömde en så hiskeligt otäck mardröm
drömde att det stod en gestalt i balkongdörren
som bara hade ett skelettansikte
det kändes som att "döden" stod & titta på mig
vaknade precis av att min man sa: -Anna, du drömmer!
jäklar va rädd jag va
hjärtat slog & pulsen slog så hårt att jag knappt kunde andas
Maja hade ett "psykbryt" (om man får kalla det så)  vid 01
den ungen är inte riktigt vad jag klarar av nu
hon skriker hysteriskt & går bärsärkargång
går inte att få henne att lyssna
vi frågar vad som är fel men hon lyssnar inte ens
hos farmor & farfar var det inte ett pip på hela natten
hon gjorde lika idag efter middagsluren
ingen va inne & störde henne på något vis
ändå blir hon sådär
vi frågar henne varför & hon vet inte säger hon
jag börjar bli orolig
jag blir orolig över vad som håller på att hända med hela familjen
mannen har haft ont i magen & frusit hela dagen
själv har jag gråtit, städat, gråtit, plockat bort en del av Milous saker
jag är verkligen inte sugen att ha 6 års kalas på onsdag
men jag måste rycka upp mig för Elwiras skull
tänke egentligen följa med mamma till Falun idag
mormor mår inte alls bra
men jag orkade inte
så nu har jag dåligt samvete för det också
just nu känns det som att jag ligger platt på backen
jag kommer inte upp för allt som trampar på mig

jag hör kommentarer. - men han var ju gammal
ja det var han
men det spelar ingen roll om han var gammal eller ung
det är ytterligare en stor förlust för mig
det är alldeles tomt här..
jag har trott flera gånger idag att jag hört honom
har tänkt flera gånger att nu är det dags att gå ut på promenad
men nej...så var det ju inte
känns så konstigt när jag inte fick vara med honom
älskade Milou



det här var en sån "once in a lifetime hund"
fy rutti vilken saknad

god natt på er alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar