usa

usa

onsdag 3 april 2013

Mjölkallergi!

ja nu har vi fått svar på Majas prover
det var mjölk som hon är allergisk mot
kan kännas "bara" för vissa
men jag tyckte inte det va så fränt
har ofta idètorka på mat & nu måste jag tänka ett steg till
var in på vår lokala lanthandel för att spana mjölkfritt
2 produkter hittade jag
vilket innebär att vi verkligen måste planera
vilket också innebär att vi måste åka minst ett par mil för att handla
OM dom inte vill ta hem lite mjölkfritt åt oss då förstås
vi väntar nu på att få en grundligare info om mjölk allergi
tar väl ett tag innan vi satt oss in i det
skönt att äntligen fått svar
vi har vetat i 3 år att det varit något som är fel
så det var skönt att äntligen få det bekräftat
 
efter middagen lastade vi cyklar & åkte på byn för att träna lite
idag cyklade E utan stödhjul för första gången
riktigt duktig så nu måste vi fortsätta öva
vi träffade Oscar & Alice & deras pappa en vända
lite cykling & lek innan hemgång
igår kväll gick jag en power walk med min kollega
shit vilket dåligt flås jag har...
kändes riktigt bra ändå att plåga sig lite
idag på rasten gick jag & min andra kollega en rask promenad på rasten
det är skönt att röra sig, hoppas jag kan hålla i det
maten har & suget efter att äta något får jag jobba på ett tag till
tänker ofta på "nästa" måltid
tar väl ett tag att tänka om, kanske inte ens klarar det på egen hand?!
ja ja...en dag i taget
 
pratade med mamma idag
hon hade fått ett samtal om att Joel somnat in
en farbror som pappa delade sal med i Mora en gång
dom fann varandra & höll nästan daglig kontakt efter det
Joel tyckte att jag var så fantastiskt
att jag åkte ensam ända till Mora för att vara med min pappa
jag älskade ju min pappa så det var självklart för mig
hoppas nu att pappa & Joel finner varann igen
för visst träffas man igen när man dör?!
hur som helst så saknar jag min pappa
skulle nästan kunna göra vad som helst för att få tillbaka honom
jag kan fortfarande inte fatta
hur är det möjligt
varför just jag, varför just vi
ska jag var gråtmild resten av mitt liv
frågorna är många...
 
nu ska jag leta lite mjölkfritt på nätet
lång arbetsdag i morgon
 
kram på er alla 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar