usa

usa

onsdag 10 april 2013

En doft av pappa..

sitter i soffan & känner mig nere
en doft av pappa cirkulerar omkring mig
det får mina tårar att börja rinna
en stark längtan & saknad kryper på
jag tycker världen är orättvis
ja...jag är glad för det jag har
men jag är jätte ledsen för det jag förlorat
pappa va nog här & krama om mig för han såg att jag behövde en kram
haft en bra dag på jobbet alla fall
jag arbetade med mina 5 åringar
mina kollegor arbetade med 6 åringarna idag
efter jobbet kom jag hem med lågt blodsocker & dåligt humör
ingen mat planerad & inget inhandlat
det göt mig i den situationen på ännu dåligare humör
flickorna är lik mig där
hungrig = humörsvängningar
nåväl finns det korv hemma så löser sig allt
inte det nyttigaste men vi äverlevde & alla blev glada & nöjda
en cykeltur för flickorna
sen tog vi oss en byrunda med nyinköpet
nu är det åter kväll
jag sitter här & skriver blogg samtidigt som jag ser på tv
" helt sjukt " som idag handlar om vikt
sitter här & känner hur lite jag tycker om mig själv
tycker inte om det jag ser
men jag har heller inte styrkan att förändra
"det är bara att göra si eller så"
jo...jag vet...men det funkar inte riktigt så heller
klagomuren har nu fått stå pall
så tack & god natt från mig
kramas mera
vi skulle säkert få en godare värld om vi gav varandra en kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar