usa

usa

söndag 14 april 2013

Helgen som gått!

fredag...
sjukgymnasten & frissan tog näst intill hela dagen
på eftermiddagen fick kusinerna komma till oss
deras föräldrar jobbade så vi passa på att låna dom
när dom åkt hem åkte vi till pizzerian & käkade
Susanne gjorde oss sällskap
sen blev det lite tv mys hos oss & Jajja gjorde oss sällskap
 
lördag...
startade tidigt
blev upphämtad av fixarnas buss 06.45
mot Stockholm & trädgårdsmässa
tillsammans med min fina svägerska
det var stort
vilket jag förstod innan
lite för mycke för min smak
massvis med folk vilket gav ett högt surr
inte så passande för två trötta mammor ;)
massvis med utställare
trädgårdsprylar i alla tänkbara varianter
hade gärna sett mer "färdigställda trädgårdar"
hade inget shopping sug heller så det blev inte så mycket inköp
kan visa några bilder en annan dag
det handlade mest om att stå i kö
köpte rosa & blå arbets-shorts till flickorna, jätte tuffa
sen hörde jag någon ropa Anna
men hur många heter inte Anna, så jag brydde mig inte först
men det var till mig :)
det var mammas "stockholmsgrannes" döttrar & barnbarn
trodde inte att jag skulle träffa någon jag känner, kul :)
var hemma i Nås igen vid halv tio tiden
 
söndag...
började dagen med sovmorgon, skönt
tittade genom papper & pengar
sen kom vi på att vi skulle åka till Borlänge
2 par byxor, 2 par trekvartsbyxor till mig
1 jacka till Ronny
sen blev det lite mat på ica maxi
vi spanade in mjölkfria hyllan
vi ska nu testa havre yoghurten istället för soja
får se vad vår lilla dam tycker om det
det var nog en av de värsta resor vi gjort till Borlänge
flickorna va riktigt olydiga hela tiden
rent utav hemska
jag kände mig helt slut & ledsen
när vi kom hem gick jag runt Storänget i rask takt
behövde rensa skallen helt i tystnad
tände ljus vid pappa & saknade...
en riktigt dålig söndag
trött & jäkligt ledsen
vet egentligen inte riktigt varför
det är jätte jobbigt att känna sig ledsen & sur
så nu ska jag ta & lägga mig
hoppas att morgondagen gör mig gladare
lång dag i morgon eftersom arbetsdagen förlängs med personalmöte
 
 
kram & god natt
Anna


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar