usa

usa

fredag 5 april 2013

Fina Fredag!

idag har det varit en kort arbetsdag 8-11
va trött när klockan ringde
Maja gav mig nästan hjärnblödning inatt
hon kommer in till oss vid 01 & gallskriker
snacka om att hjärtat kom upp i halsen & vände
hon hade hysteriskt kli i kroppen
snabb medicin & salva så kunde hon somna om till slut
efter jobbet idag åkte jag & flickorna hem & luncha
när dom vilade middag tog jag hand om tvätt & lite pappersarbete
sen tog vi oss en tur till Björbo & min mormor
hon blir så glad av att få se flickorna
dom leker med hennes rullator & gåbord när vi är där
det fikas & sen tröttnar dom ur
jag skulle kunna va med mormor hur länge som helst
tänk om man hade kunnat få bestämma hur vissa saker skulle blivit
jag & mormor är lika på många sätt & vis
hon tycker att hon inte har något gemensamt
med övriga boende på servicehuset
men hon & jag delar samma intressen
jag berättade att jag ska på hem & trädgårdsmässa
det hade jag kunnat ta med henne på om hon inte varit så krasslig
med KOL & syrgas & allt vad det innebär så orkar hon inte
hon har rest utomlands när hon va yngre
jag älskar ju att resa till solen
hon har varit på auktioner & ropat in fina grejer
för en billig peng som skulle kunna säljas dyrare idag
ett fint gammalt bord som jag hade på mitt café
det ropade hon in för 13 kr
bantning är något vi har gemensamt ;)
sen är jag impad av hennes mat & bak kunskaper/intresse
hon sa: tänk om jag blir pigg en dag...DÅ ska vi laga mat
DÅ ska vi stoppa korv & baka
hon har gett fina barndomsminnen
det var med mormor jag fick vara med & stoppa korv
det var med henne jag fick vara vaken hur länge jag ville
det var med henne jag åt hård macka med falukorv på till tv myset
det var med mormor jag fick klä ut mig hur mycket jag ville i hennes kläder
det var med mormor jag mjukade upp apelsinen med foten
det var med henne jag lekte affär
framför allt var det med mormor jag fick dela säng ;)
älskar dig mormor
vi drog oss hemåt vid 17 tiden
mannen hade kommit hem från sin Karlstad tripp
tacos, dusch & tv blev resten av dagen/kvällens sysselsättning
önskar er alla 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar