usa

usa

måndag 20 april 2015

Walt Disney

ja ha...här e vi igen
finare än någonsin
 
 
vi tog bussen igen, bort till Presidio
en gammal militär anläggning
med hur många olika hus som helst
nedan poserar jag framför San Franciscos stolthet Golden Gate
men idag syns den inte lika bra för dimman
är alltis mycke dimma här
kallt och varmt möts
det är aldrig riktigt smällvarmt här på sommaren heller
 

ett besök i Walt Disneys museum
ganska imponerande hur allt började
vilka grejer man hade så i jämförelse med dagens data
 
utanför museet hade folk samlats för en härlig söndag
musik och lekar av olika slag
nån hade nog barnkalas
bor man i lägehet mitt bland skyskrapor så kan det va skönt att lufta ibland
massvis med matbilar och glass mm
till lunch testade jag Empenada
som är från Argentina och glass till efterrätt
     
 
bussen tillbaka till hamnområdet
ett besök på Ghirardelli
där det gör riktig choklad
mmmmm så gott
 vi tog taxi tillbaka till hotellet
höll på att göra i byxan
han körde snabbt och tvärt upp för dessa gator och fort ner
tillbaka på rummet för lite packning och slapp
sen var det dags för den här resans sista middag
Ravioli på Uncle Vitos
dusch och så lite blogg innan jag slår igen mina blå
 
nä.....det kan inte va sant...
ni minns trumpeten
låter som någon bytt ut honom mot en annan kis med
SÄCKPIPA!!!!!
för i heeeela friden ta mig hem till tystnaden
HAHAHA
 
Over and Out


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar