usa

usa

söndag 19 april 2015

Golden Gate & Alcatraz

vi hoppade på en sightseeing buss direkt på morgonen
va allt lite friskt uppe på där
 
såg lite fräna saker på vägen
bland annat den lilla gula saken på vänster bild
eller varför inte kvinnobenen till höger
  
tvära gator åt alla håll
 


 
 
ganska otroligt med alla dessa broar
 
Alcatraz
massor med seglare runt omkring
nästan lite hårresning i nacken
dit ska jag göra en tur nästa gång
biljetterna säljs slut flera veckor innan avgång
 
 
den här mindre och tjusiga bussen gav oss en tur till Sasaulatio
 
och lunch på Napa burgercompany
 

på tillbakavägen över bron kan jag säga att det blåste svinkallt
 

guldigt värre
 
 
 blev en lemondrops idag också

många uteliggare & tiggare
alla har olika metoder för att få sympati


vi tog även kvällsturen med bussen
mer kläder behövdes
 
 
 dålig bild, blir så i bussens fart
hur som haver så har Mrs Doubtfire spelats in i detta hus
med Robin Williams


mysiga gator att se på

skit fint över San Francisco när mörkret la sig
 
när vi bussat klart efter en hel dag
står denna herre runt hörnet på vårat hotell
spelar på sin trumpet för andra kvällen i rad
blåser allt vad han orkar
skulle kunna ge honom de betalt han brukar få under en kväll bara han är tyst
 
 
om jag inte varit så sjukt trött
hade jag skrivit lite bättre i bloggen
men jag måste sova nu
så jag orkar med min sista dag i San Francisco
 
kram Anna


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar