usa

usa

tisdag 21 april 2015

Nicke docka

sitter på tåget mot Borlänge
byte där och vidare mot Djurås där jag blir upphämtad
kunde inte sova på planet
så jag har inte sovit på ett helt dygn
tappar tidsbegreppet när det skiljer så många timmar
sitter och nickar med skallen mest hela tiden
blir tidig kväller
 
satt bredvid ett äldre par från England på första flyget
dom bråkade lite med varandra
kvinnan är förmodligen på väg att bli dement
tappade bort saker hela tiden
plockade med allting fram och tillbaka
hörde mannen säga till henne med barsk röst
-nu är det tredje gången jag svarar på den här frågan
kvinnan sänker huvudet och ser ledsen ut
måste vara jobbigt att se sin älskade förändras så
kvinnan somnade till slut
lutandes mot mig
va väl mjukare än gubben hennes kanske ;)
 
snart framme i Borlänge
bäst att packa ihop allt så jag hinner av
 
hej på ett tag! 

2 kommentarer:

  1. Välkommen hem!! Förstår att du haft en underbar resa!

    Kram
    Ulrika

    SvaraRadera
  2. Tack :) Jajjemen det har jag ;)

    Kram!

    SvaraRadera