usa

usa

lördag 11 april 2015

Jag & Bob

idag var det sötaste frukosten
detta kallar vi fika
men dom äter detta till frukost, inte alltid
 
 
sen var det min och Bobs förmiddag i garaget
behöver jag säga att han älskar John Deere ;)
han är stolt ägare till två gamla trotjänare
en från 1941 och en från 1948
 
   
en gator och en gräsklippare av samma märke
 
den oranga trotjänaren är Karens
"miss Alice"
en Allis Chalmers årsmodell 1954 
 
Karens bil
som hon fick av sin morfar när hon var 17 år
en Dodge coronet 1954 i originalskick
          
 
dags för roadtrip med Bob
 
eftersom jag bor hos före detta tranbärs farmare
så vad passar inte bättre än en guidad tur på tranbärsmuseet
och fälten runtomkring
 
en ung Bob sprider gödning på vänstra bilden
en äldre Bob plockar material
för att visa mig hur tranbäret växer osv
 
 
ett välväxande tranbärsfält
 
lunch på The lost Roo
med mamma Betty och assistent
tranbärs och quilt vänner
för mig blev det här som att kliva in i tv serien Dallas
men vi snackar inte olja utan tranbär
att höra dessa män prata amerikanska klingar fint i öronen
hittade en skulptur på väggen
som påminner mig om min fyrbente vän Dundra
kanske är det Gizmo vid hennes sida ;)
 
 
tillbaka på Pioneer Road
quilt studio time!!!!

jag vill också ha en studio
kolla in förvaringen Ronny ;)
 
dinnertime!!
pulled pork, bönor, coleslaw, chips
 
det var allt för idag från andra sidan ;)
kram Anna
 
 

 
 
 

 
 

 

 


1 kommentar:

  1. Vilket eldorado för traktor och tygfantaster ... babytäcken och kuddar med det där motivet på har vi hemma ... mannens syster sydde sådana när våra barn var små, jättefina!

    Vilka dagar du har Anna, njut bara njut!

    kram Inger

    SvaraRadera