usa

usa

torsdag 30 april 2015

Hela veckan lång!

Tisdag
lämnade barnen till dagis & skola
drog med mig min väninna till Borlänge
presentinköp till kommande kalas
passade på att hälsa på mormor på vägen hem
visade henne lite bilder från min resa
hon reste till USA när hon va ung
så hon gillade vad jag visade henne
det som gör mig ledsen är hur hon behandlas ibland
när jag lämnar mina barn till skola och dagis
då tar jag för givet att dom har bra dagar där
jag tar för givet att personalen gör det bästa för mitt barn
mitt barn är ju mitt allt
det är ju vad personalen har betalt för
likaså inom äldreomsorgen
man betalar ju för en tjänst
vi ska också komma ihåg att vi blir också gamla
hur vill vi bli behandlade då
att bli gammal innebär ju att man kan bli lite gaggig
men det vet man ju innan man söker det jobbet
eller?!
tåls att tänka på
kvällen avslutade jag på hundklubben
en riktigt fin kväll med lite träning, spår & lek
 
Onsdag
bakdag hela förmiddagen
på eftermiddagen åkte jag & tjejerna till Vansbro & BVC
det var dags för 5 1/2 års kontroll med vacc spruta för Maja
glass på Håkanssons efter det
när vi kom hem väntade Johan & barnen på oss
blev glass igen...
den kvällen avslutade jag på Hjärpholns Pensionat
firade en gammal arbetskollega som fyllt 50 år
Grattis Anneli
 
Torsdag
träffade Å efter att jag lämnat barnen
vi smider planer för kommande sommar
hem och bakade kakor
så nu finns det lite av varje till Elwiras födelsedag
till kvällen var det dags för kyrkan med vårsånger och brasan

 
bäst att sova för jag gissar att Elwira kommer att va vaken tidigt i morgon
för åtta år sen den här tiden kämpade jag på
på förlossningen i Falun ;)
 
Tack för nu!!
// Anna // 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar