usa

usa

lördag 25 april 2015

Fredag & Lördag

fredagen startades på fastande mage
jag och Maja åkte på provtagning i Vansbro
 Elwira till skolan och Ronny till jobbet
blev frukost på Håkanssons
 
när vi kom hem ringde jag till veterinär i Djurås
Dundra har nämligen käkat på en plast frisbee
kände att jag ville att nån kollade på henne
hon har hostat sen dess
veterinär Anna Löf, coolt namn ;), tittviade på henne
men det såg inte ut att vara nåt
skönt!!
jäkla hynda att smaska på fel saker
hem och duschade Dundra inför utställning
pust stånk och stön innan man är klar
aningens blöt också
 
kvällen slutade i Björbo
vi hade haft husvagnen till Åkerströms för att få hjälp med sollcell
åååå vad jag blev sugen på att sova i den nu
stannade till hos våra vänner där det blev grillat till middag
 
lördag startade 04:45
hämtade upp Camilla och Humle
vidare färd till Västerås och utställning
våran första officiella utställning
Very good och första placering i junior klassen
med bedömningen
passande substans & storlek för åldern
något lätt nosparti som bör ha mer djup
mörka mandel formade ögon
välburna öron, utmärkt överlinje och ingen högt buren svans
korrekt benstomme
utmärkt päls & färg
fria rörelser, bra temperament
 
jag är stolt som sjutton över min fina vän!!
 
blev middag uppe i buo på vägen hem
jag va så trött så jag fick lov ta en powernap
sen hem och dö i soffan
i morgon önskar jag mig sovmorgon
och så lite som möjligt att göra
 
slut för idag, tack för idag
// Anna //
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar