usa

usa

torsdag 16 april 2015

Seattle

Sallys vackra hus
 
det vita tornet i mitten på bilden, bland buskarna
var en gång i tiden det högsta
det är litet nu i jämförelse med allting annat runt omkring
 
 
den arbetande mannen
hur jag vet att det är en man?
han jobbar från gryning till skymning
hade det varit en kvinna hade hon jobbat dygnet runt ;))
 
 
marknad... 
 



 otroligt hur stort allting är
 
mitt bland alla skyskrapor i mitten av Seattle dök Fjällräven upp
de hade gjort en svensk flagga av ryggsäckar
 
 
den högra bilden visar the Space Needle
hiss upp till toppen för en fantastisk utsikt

 
lunch på ett café i närheten
som hade olika samlar saker
som t ex dessa dragspel hängandes i taket
 
 
eller en massa radioapparater på väggen
eller kameror i bordet
   
 
det är inte öl jag dricker eftersom jag inte gillar det
en typisk amerikansk dryck, som inte föll mig i smaken
vad jag äter vet jag inte riktigt, skinka & pitabröd alla fall
 

sen var det dags för Chihuly Gardens
mannen nedan på bild är konstnären
av alla dessa otroliga glasskulpturer
 
 otroliga konstverk i glas
först innomhus i mörkret 
 
    
    

sen utomhus
 

Karen & Sally

 
KOM I HÅG!!! Det är gjort av glas
Helt otroligt!!!!
 
sovdags igen
mår inte riktigt bra
tungt i bröstet, tjockt snor, hosta & såklart huvudvärk
har gett upp hoppet om att hinna bli frisk under denna resa
men jag försöker hålla modet uppe varje dag
njuta av allt jag ser
sen kraschar ja i sängen till kvällen
 
tack för idag från Bellevue Washington
kram Anna
 
p.s längtar faktiskt efter familjen ;)


 

 


2 kommentarer:

  1. Åh, vilka upplevelser ... njut, tänk bort snuvan ... du får vila sen, som Gunde sa! Var glad att du är overthere i bättre väder, här är det mössa på i blåsten ... Vi har koll på familjen!

    kram Inger

    SvaraRadera
  2. Ja detta är heeelt otroligt! Allting är grönt och står i blom!

    SvaraRadera