usa

usa

söndag 21 oktober 2012

Veckan som gått!

måndag bestod av jobb & matlagning
tisdag började tidigt på morgonen
den här dagen testade jag att gå upp direkt flickorna vaknat
hann både duscha & tvätta en tvättmaskin innan jobbet
kände mig pigg & alert faktiskt
tur va väl de 
för båda mina kollegor va borta
jag & en till vikarie fick ta hand om föräldrafikat
gick väl si sådär ;)
onsdag va det jag & en annan vikarie
plus att det va en man kort på min avdelning
det kändes...puh!
slutade 16.30 & blev upphämtad direkt för möte i Vansbro
va både hungrig & trött & längtade hem
hoppade av vid mor när vi kom hem 19.30
kramade om flickorna lite som skulle sova över där
fixade,packade & duschade
kunde inte sova förän efter 23 nångång
när klockan slog 02.10 ringde den
gäääääsp!!!
galenskapen hade bara tagit sin början ;)
jag & mannen gjorde oss klara för att hämta upp svärmor
ca 48 mil framför oss
genom 4 län
Dalarna, Värmland, Västra götalandslän, Halland
mot shoppingens mecka
mörkt, regnigt, dimma & trötthet stod på schemat
 ett par bensträckare
vi anlände till Ullared & Gekås vid 09
trött som satan
fixa kundvagn & fram med långa listan
kläder, overaller, fodrade regnställ, kläder, julklappar, presenter mm
många tusenlappar senare checkar vi in i vår stuga
svettiga, trötta & ömma fötter
stämmer av listan & återvänder in i affären igen
pizza & dusch...sen är det sova för hela slanten
vaknar 06 av att mannen skriker HALLÅ! hur högt som helst
blev så rädd & fick sån puls i halsen att jag nästan inte fick luft
muttrar lite...va f*n ropar du för då
sen är skrattanfallet anlänt
alla skrattar högt!!!
vi gör oss klara, checkar ut, äter frukost buffè
tar en sista runda i affären & köper lite onödiga grejer
åker hem vid 09.30
lunchstop strax utanför Mariestad på Rasta
där hade dom ju hur mycke lösgodis som helst också :)
vi var hemma runt 16 på fredag eftermiddag
hämtade flickorna & sen hem
ett mellanstopp på pappas grav
jag hade köpt en fin dekoration & ett ljus med lång brinntid 
delade ut de vi köpt till flickorna
pruttkudde stod högst på listan:))
lördag bestod av pyssel hemma hela dagen
fasters gull kom på besök
vi fick göra oss av med massa leksaker som flickorna "växt ur"
mat på byns restaurang
kusinerna badade när vi kom hem igen
söndag tog vi en tur till Borlänge
köpte vinterskor till flickorna
så nu är vi redo för vintern tror jag
söndagsmys med tacos
tv en stund innan läggdags
måndag i morgon vilket innebär jobb igen
är känslomässigt sårbar just nu
känns dock som att det inte är många som förstår
hur som haver...ta hand om varandra
säg inget du kommer att ångra
kram till er alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar