usa

usa

torsdag 4 oktober 2012

Att gråta som ett barn...

många tårar blir det
va inte den som brukade gråta i första taget förut
blev snarare arg
är väl fortfarande inte den som gärna gråter
men nu kan jag inte välja att avstå
för det går bara inte
det handlar inte om att snyfta lite
det är att gråta som ett litet barn
de mörka kvällar som nu har anlänt gör mig down
det påminner om den mörka kalla kvällen i december
denna saknad gör ont i hela kroppen
går inte att förklara...
klumpen i halsen går inte att svälja
den kväver
älskade pappa...vi saknar dig...vi behöver dig
bilden är tagen hemma hos mor & far
ett utav alla möten
en kvällsmacka hade säkert intagits
vi träffades dagligen
vissa dagar flera gånger om dagen
men jag tror inte det gick en dag utan att vi hördes av på något sätt
fy tusan vad jag saknar honom
idag har vi firat gammelfarfar som fyllde 87 år
det är jääätte gammal förklarade jag för mina barn
barnen undrar varför inte morfar blev jätte gammal
ja du...har vi vår tid förbestämd?!
får vi aldrig veta
flickorna kan säga att dom ska gunga så högt så dom kommer till morfar i himlen
önskar att jag var ett barn
just nu gör jag så gott jag kan
både på jobbet & hemma
men jag känner ändå att jag inte räcker till
sorgen suger musten ur mig just nu
en svacka är här igen tror ja bestämt
ledig dag i morgon
antingen ska jag ligga kvar i sängen läääänge
minst troligt eftersom flickorna är morgonpigga
men vi kan ligga & dra oss & titta på tv
eller så ska jag kliva upp tidigt
få mycke gjort & känna mig nöjd
jag väntar helt enkelt & ser hur det känns i morgon ;)
önskar alla en riktigt trevlig helg
sen önskar jag fint väder
så vi kan komma ikapp lite med utesysslorna
innan första flingan faller
kram på er
// Anna //


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar