usa

usa

söndag 14 oktober 2012

Tog mig 25 år

ja..
det tog mig 25 år till att våga vara jag
den jag är & det jag står för
sen har det tagit 7 år till att försöka ta reda på
"vad jag vill bli när jag blir stor"
jag vet nog inte det riktigt än
nån typ av entreprenör alla fall
mellan 25 år & 32 år var det mest full fart
jag blev husägare
jag blev mamma två gånger
fru till en entreprenör
startade & avvecklade ett eget företag
nu då...
allt jag jobbat & kämpat för i många år
känns som att det bara blev svart
sorgen kom in i mitt liv
nu känner jag ingen framåt känsla
jag vet ingenting & jag vill ingenting
jo...
man kan tycka att det är väl "bara" att rycka upp sig
nej...
det är inte så enkelt för då hade jag mer än gärna gjort det
snart står all helgona helgen för dörren
vi blir inbjudna till kyrkan
för att "hedra" de bortgångna under fjolåret
min pappas namn kommer att läsas upp
22 november skulle pappa fyllt 58 år
den 10 december har det gått ett år sen han dog
jag ser faktiskt inget positivt den närmaste tiden
skulle gärna va framme i april - maj nånting istället
jag skulle äga miljoner om tårar va guld
det va lite om mina tankar & funderingar
rent praktiskt har helgen bestått av stök & städ
husvagnen har åkt på vinterförvaring
möblerat om mellan olika rum
har alltid gillat att möblera om
pappa slet sitt hår på mig & mamma
när vi höll på med våra ommöbleringar
min gamla mormor ligger i Falun just nu
hoppas verkligen att hon får rätt hjälp nu
jag anser att hon har varit felbehandlad lääänge
men från maj månad med säkerhet
en lex maria skulle va på sin plats
men jag vet inte hur man gör då
hur som haver hoppas jag att hon blir bra
mår inte mormor bra, mår inte mamma bra & då mår inte jag bra
man måste väl kunna få att ett drägligt liv fast man blivit gammal
hon ska väl inte behöva plågas till döds
hon har KOL & massa smärta i kroppen
håller alla tummar & tår nu för att det blir en bra lösning
söndag kväll
vilken innebär måndag i morgon & jobb på varglyan
må så gott allihop
kram Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar