usa

usa

tisdag 9 oktober 2012

idag är ingen vanlig dag...

...för idag är det Majas födelsedag
hurra hurra hurra!!
jag och min man anlände till Falun 04.40
barnmorskorna undrade vad vi gjorde där
inga tecken på att bebis ville ut
beräknad till den 14:e var hon
jag hade värkar men dom syntes inte på kurvan
jag sa att jag ska föda barn
ni får inte skicka hem oss
min känsla var den rätta
hon kom med storm 06.53
en fredag för tre år sedan
på radion spelades Marit Bergman - No party
hon skrek i princip hela tiden
hon har den resursen kvar
fast nu är det inte lika intensivt som då ;)
den visar sig när mat & sovklockan ringer
eller viljan inte går igenom
hon var lång & slank
det är hon fortfarande
besöksförbud rådde på BB
svininfluensan var på tapeten
hemlängtan var stor från BB
grattis på 3 års dagen älskade Maja
mannen hade precis startat egen firma
vi fick vänta på honom på BB när vi skulle hem
han skulle köpa ett snöblad till sin traktor först
ja...där började väntan & väntan ;)
intensiva år har nu passerat
vi har åstakommit mycket på våra år tillsammans
många upplevelser
både positiva & negativa
skulle kunna skriva hur mycket som helst
men jag avrundar nu
kastar mig i bingen & drömmer mig bort
kram till er alla
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar