usa

usa

fredag 26 oktober 2012

Fredag idag!

en date med kollegorna hemma hos mig idag
start 07 med uppföljning
vi hann med mycket och avslutade dagen vid 15
hämtade mina flickor vid varglyan
dom va sura & vresiga
stannade till vid kyrkogården & tände ett ljus för pappa
när jag kommer tillbaka i bilen sitter Maja & gråter
Petra Marklunds låt Händerna i luften rullar på radion
Maja säger att hon sjunger:
- händerna upp i luften, hamnar i himlen där morfar gråter!
pluttan då...
hem & lagade mat
ris, kyckling, currysås & kokta morötter
det dög inte åt barnen
eftermiddagens stridiga humör på flickorna ledde till
att deras fredagsmys blev inställt
vi var till shell & handla
då fick jag chansen att ge Kjell en kram & säga att det var kul att se honom
det tycker jag verkligen att det var
vissa människor tycker man bara om 
tack vare deras fina personlighet & han är en sån
Milou fick följa med mor hem & det var han lycklig över
kännt mig rätt vissen ett tag
med huvudvärk, ryggvärk mm
tog en dusch, hoppade i min onepiece & dök ner i snasket
men det är dags att runda av
för jag är tung i skallen & jätte trött
morgondagen kanske bjuder på en skogstur
vill nog ha en pippitall & adventsgran i år tror jag
jag ringde ett samtal idag som kanske kan hjälpa
rösten i luren blev alla fall tacksam över att jag berättade
önskar alla en trevlig helg
saknar min pappa så det värker i kropp & själ
kram kram
 

2 kommentarer:

  1. tack för idag och bra gjort!

    kram inger

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min insats känns bra, tror det uppskattades.
      Om det blir någon förändring, det vete sjutton, men jag har gjort vad jag kan just nu :)
      Ses på måndag!
      Kram

      Radera