usa

usa

måndag 29 oktober 2012

Det vita guldet!

ger mig en påminnelse om pappas sista dag i livet
han plogade snö hela dagen
va till mig på café & åt en grillpanini mitt på dagen
sen fortsatte han med det han gillade
hans ögon lös som en liten pojkes på julafton
han kom tillbaka till mig när han jobbat klart
va med mig när jag stängde café
vi sa hej då & att vi hörs & ses nästa dag
vem kunde tro att han några timmar senare skulle dö
...ja skulle äga miljoner om tårar va guld...
dagen började lite segt för mig
blev som sagt påmind ännu en gång om att han inte finns längre
flickorna var helt upp i varv när dom tittade ut & såg snö
mannen i huset lämnade hemmet tidigt i morse
för att slita med att ta bort snö
va ifrån sin familj ett flertal timmar mer än 7-16 arbetaren
ofta arbetar på obekväma tider & helger
för att försöka vara människor till lags och för deras säkerhet
men det går inte att tillfredställa alla människors behov
jag blir så jävla irriterad på alla gnällspikar
alla som vet hur det ska va
dom som i själva verket inte har en aning egentligen
kom ihåg en sak..
det är oftast inte entreprenören som bestämmer NÄR han ska starta plogningen
det finns det högre bestämmelser om
välkommen vinter
den som kommer till vårat land varje år
många blir så förvånade
snöfall kallas nu mer som snökaos med olika klassvarningar
om man måste ut när det är som värst
så tycker jag att man får ta den tid man behöver
anpassa sig efter rådande situation
alla gör så gott dom kan
det är ingen världslig sak att det snöar kan jag tycka
vi kan inte på verka vädret
bara gilla läget & ta det för vad det är
det gjorde vi idag
vi var till tandsköterskan i Vansbro
Elwira visade upp sina tänder
hon var superduktig
plockade ihop en sallad på ica
det fick bli dagens middag & flickorna käkade pannkaka
mormor hjälpte till att rasta Milou
jag läste saga & nattade barnen
mannen dök upp vid 21 tiden
rätt så lång arbetsdag
det innebär inte att det är sovmorgon i morgon
tidig morgon med nya uppdrag
jag & flickorna kommer att tillbringa dagen på varglyan
kRaM kRaM
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar