usa

usa

tisdag 13 december 2011

Utan dina andetag...

ja gott folk
jag ska ge er ett livstecken från mig
om det nu finns nån som fortfarande kollar till min blogg
i helgen som var
närmare bestämt lördagen den 10/12
blev jag utan min pappas andetag
han drog sin sista suck endast 57 år gammal
som man alltid frågar sig
VARFÖR???
när någon hastigt lämnar oss
men finns det något svar
nej...
finns det ett liv efter döden då??
ja...
jag tror på andevärlden
för er som inte vet vem min pappa var så kan jag ge en liten beskrivning
alltid glad, ärlig, min trygghet, min bästis
han hade glimten i ögat och skojade oftast
en glad skit på utsidan
men på insidan bodde en trasig man
han har misshandlat sin kropp i alla år
vilket gjorde att hans kropp kände sig slut i tidig ålder
vad som gjorde att han inte orkade längre
det vet vi inte än...
han har obducerats idag
så just i skrivande stund undrar jag vart han är
???
igår kväll va han till min brors hus och tittade till dom
vidare till mig en vända
för att avluta hemma hos mor
det är vad jag tror alla fall
men idag känner jag ingenting...
att se min pappa ligga död är det värsta jag upplevt
att dag nr 2 åka och se honom
kall...blek...ensam
men framförallt att få se honom med ett nöjt ansiktsuttryck
kändes dock lite bra mitt i bedrövelsen
har inte fattat
vill inte fatta
jag väntar fortfarande på att han ska komma hem igen
säga att han skoja
han kom till mig dagligen
minst en gång per dag
han var min vardagshjälte
hur fyller man upp detta stora tomrum som han lämnat
hur kunde han gå och dö nu
skulle kunna skriva hur länge som helst
om alla funderingar jag har
men jag stannar här
idag...
Over And Out

2 kommentarer:

  1. Jag brukar gå in här ibland....

    Livet är så orättvist! Förstår att det är oerhört svårt. Ni får ta en dag i taget...
    Ta väl hand om er! Tänker på er varje dag!

    Kram
    Ulrika

    SvaraRadera
  2. Tack för er omtanke Ulrika! Kram.

    SvaraRadera